Конкурс мовних плакатів на тему «Мова – твого життя основа»

Конкурс мовних плакатів на тему «Мова - твого життя основа»

Конкурс мовних плакатів на тему «Мова - твого життя основа»18 листопада 2013 року до участі у II етапі конкурсу були допущені роботи таких учнів:

Войтів Олени ( 9-А клас) та Войтів Уляни (5-А клас)-III місце Керівники: Модрицька Лідія Георгіївна, Попадинець Марія Михайлівна


І возвеличимо на диво і розум наш, і нашу мову …

Мета: Розвивати інтерес школярів до проблем рідної мови в Україні, в контексті сучасності, розкрити масштабність поетичних образів Т.Шевченка, синтез найважливіших явищ тогочасної дійсності, глибоке філософське осмислення основних процесів Шевченкового періоду, усвідомлювати значення символів України.

Завдання: Популяризувати поетичне слово Кобзаря, змусити учнів задуматися над актуальністю пророчих ідей поета, залучати їх до художнього світу та боротися за чистоту української мови.

Автор плаката воєдино поєднав безсмертя Шевченкового слова з сучасністю.

Шевченків «Кобзар» став синонімом свого часу, бо сам автор зібрав сюди кожну сльозинку, найменший стогін болю українця. Увібравши в себе душу народу, його духовну велич і красу, він підніс її на найвищу височінь, чим збагатив увесь світ. «Кобзар» перестав бути твором одного Т.Шевченка, він став книгою всього народу.

Як чарівна музика материнського слова , перша вивчена буква разом із ненькою, так і Шевченків Кобзар є живим джерелом рідної мови, що для себе відкрив репер і був вкрай здивований силою поетичного слова та його пророчими ідеями. «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», бо хто цурається рідної мови, своєї культури, той перевертень. Мова, народна творчість, мистецтво – це найдорожчий скарб народу, який треба оберігати, леліяти, примножувати.

Вічно палахкотіть животрепетним вогнем розвихрені мальви.

Зелений барвінку стелися рушником на щастя, на долю.

Благословенна будь, Берегине мови і українського роду.

Кушнір Мар’яни ( 10-Б клас) – І місце

Керівник: Мількович Марія Миколаївна

«Не вмирає душа наша , Не вмирає воля…»

Мета: показати всеохоплюючий образ України; змусити сучасників задуматися над минулим, сьогоденням та стати на шлях активних дій; не цуратися рідної мови, рідної культури; вникнути у філософію українця.

Завдання: акцентування на образах глибинного узагальнюючого характеру-України, Кобзаря –Бандуриста, Бога, Молитви, Руїни; їх роль у пробудженні свідомості та формуванні світогляду українця.

Є поети, творчість яких має тільки історико-мистецьке значення. Є поети, творчість яких збагачує мову, літературу свого народу чи його культурні традиції, але не більше. Є, зрештою, поети, твори яких стають активною громадською силою і впливають на хід розвитку суспільства. Як живі люди-борці. До таких і належить Шевченко.

Для молоді особистість і творчість великого Кобзаря є своєрідним моральним кодексом.

Поезії Шевченка – сувора пересторога усім нам.

Як погляди поета впливають на історію України та її сучасність? Відповідь така: історію України треба переглянути, заново її прочитати, не обминаючи жодної подробиці («титли»), і лише тоді можна буде дати відповідь на запитанння:

…що ми?..

Чиї сини? яких батьків?

Ким? за що закуті?..

Конкурс мовних плакатів на тему «Мова - твого життя основа»

Петрушак Наталії (11-Б клас)- IV місце

Савченко Анни (7-А клас)

Солонця Маркіяна (7-А клас)

Сторчоус Марії (8-А клас)

Керівники: Голик Оксана Юріївна

Рязанова Олеся Дмитрівна

«Садок вишневий коло хати»

Мета: Заохочувати школярів до поглибленого вивчення української мови,

до вшанування традицій рідного народу, до вивчення його історичнрго минулого, стимулювати учнівдо пошуку і розуміннянаціональної ідеї у творчості Т.Шевченка, розвивати почуття обовязку за примноження надбань попередніх поколінь українців, за духовне відродження України.

Завдання: популяризувати петику шевченкового світу, спонукати учнів до розуміння скарбів української душі, вселити віру у приховані творчі сили народу, навчити школярів висловлювати власні думки і почуття за допомогою ліній і кольору.

В цій композиції використана мішана техніка. За основу роботи взято вірш Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати». У вигляді штрифтової композиції подано уривок з цього вірша. Малюнки навколо штрифта не відображають тему самого вірша, а лише доповнюють композицію елементами з творів Т. Шевченка. Використані мотиви показують важливість минулого для створення майбутнього. Майбутнє у цій композиції ототожнює лелека в правому верхньому куті. Старий млин, Кобзар, Шевченкова хата, старенька покинута криниця – все це відображає настрій Шевченківських творів, в яких неодноразово піднімалася проблема рідної мови.

Дівчинка на гойдалці – це, ніби, спогади про добре, щасливе дитинство. Кожен може знайти себе в них, пригадати щасливі моменти та події.

Церква нагадує людям, що віра в Бога вічна і ніяким «модним» течіям та тенденціям не підлягає. Вірити та молитися завжди буде «в моді». Тільки віра підніме з колін знедолений народ! Сонце, яке встає над церквою, показує, що прийде новий, кращий день з новими надіями та сподіваннями. І настане спокій душі та прийде віра в добре майбутнє.

Старий млин, як вічний двигун, буде завжди стояти на сторожі рідної мови. Поки буде вода – буде працювати млин, буде продовжуватись життя… Доки будуть підтримувати багаття рідної мови – воно не згасне повік! В творчості Т.Г.Шевченка пропагується ідея рідної, незасміченої мови та чистоти ідеалів національних ідей: «Без мови в світі нас нема».

Конкурс мовних плакатів на тему «Мова - твого життя основа»

 

Поділитись цим: